Slovenia WWW FAQ
Zadnja sprememba: 19. Maj 1997
Tule je nekaj najbolj pogostih vprašanj, ki smo jih prejeli v preteklosti
in odgovorov nanje. Če vas zanima kaj, česar na spisku ni, oziroma imate
kakršnekoli komentarje ali pripombe, potem pošljite elektronsko pošto na
naslov webmaster@ijs.si.
- Rad bi objavil svoje WWW strani v vašem katalogu.
Kako to storim?
- Kako spremenim že vpisane podatke?
- Kako pobrišem svoje strani iz kataloga?
- Moji dokumenti so nenadoma izginili. Kako to?
- Nikakor mi ne uspe prijaviti mojih dokumentov.
Kaj naj storim?
- Dostop do vaših strani je zelo počasen. Zakaj?
- Ali mogoče veste za e-mail naslov od ... ? ()
- Napisal sem dokument v slovenskem jeziku.
V kakšni kodni tabeli naj bodo moji dokumenti?
- Ali lahko uporabim vaše ikone na svoji WWW strani?
Svoje dokumente lahko prijavite tako, da izpolnite obrazec na naslovu
http://ijs.muzej.si/cgi-bin/submit.
Prispele prijave se ne pojavijo v katalogu takoj, temveč šele ko jih
pregledamo, kar je navadno čez dan ali dva. Preberite si tudi navodila
na vrhu obrazca submit.
Naša običajna politika je, da se vsak dokument pojavi v
What's New samo enkrat.
Submit tudi ne dovoli vpisa dokumentov, ki se v katalogu že nahajajo.
Pri pregledovanju prispelih prijav včasih spremenimo izbrane kategorije,
v katerih se dokument pojavi. Če imate na vašem WWW strežniku oziroma
straneh kak podsklop dokumentov, ki se tičejo določene teme, npr. glasba
na mnogih osebnih domačih straneh, potem predlagamo, da jih objavite
posebej.
Priporočamo tudi, da svoje strani najprej naredite do konca in jih šele
nato objavite, saj bo tako učinek na ciljno publiko popolnejši.
Ponovno izpolnite
obrazec submit.
Pri navedbi imena in e-mail naslova vpišite iste podatke, kot takrat,
ko ste dokument prvič prijavili. Dokument se ne bo pojavil v
What's New, vendar bodo podatki
ažurirani. Tako kot pri prvem prijavljanju boste morali počakati dan ali
dva, da se sprememba pojavi v katalogu.
Na ta način je možno spreminjati samo nekatera polja.
V primeru težav lahko tudi pošljete elektronsko pošto
webmasterju. Pri tem navedite:
- WWW naslov vašega dokumenta (URL)
- Naslov dokumenta (Title)
Naredite strani nedostopne, npr. tako da preimenujete datoteko
index.html
v index0.html
.
Ko robot za preverjanje stanja povezav dokumentov
ne bo več našel, jih bo začasno izbrisal iz kataloga.
Preberite si še naslednje vprašanje
Dokumente, ki bodo zelo dolgo nedostopni, bomo sčasoma tudi trajno pobrisali.
Zahtevo po trajnem brisanju lahko tudi pošljete
webmasterju.
Občasno poganjamo program, ki preverja stanje povezav v katalogu.
Povezave, ki niso dostopne, začasno onemogoči. Če postanejo
spet dostopne, se znova pojavijo v katalogu.
Če so izginili vsi kazalci na vaš strežnik, z WWW pregledovalnikom
pa so dokumenti še vedno dostopni, je možno, da gre za napako
pri konfiguraciji vašega WWW strežnika.
Program preverja povezave z ukazom HEAD v HTTP protokolu, tako da mora strežnik
ta ukaz upoštevati, kar je včasih problem pri nekaterih bolj obskurnih
strežnikih, npr. Novell.
Pri prenovitvi našega WWW strežnika smo instalirali tudi novo programsko
opremo, ki je še delno v stanju preizkušanja. Pričakujemo, da bomo morebitne
težave kmalu odpravili.
V vsakem primeru lahko ponovno izpolnete
obrazec submit.
Če vam pove, da je dokument že v katalogu, gre verjetno za problem z
dostopnostjo vaših dokumentov.
Priporočamo tudi, da obvestite
webmasterja.
Submit zahteva, da so dokumenti, ki jih prijavite, tudi zares dostopni.
Verjetno ste se zmotili pri vpisu WWW naslova vašega dokumenta,
ali pa gre za tehnično težavo pri vašem WWW strežniku.
Hitrost je v veliki meri odvisna od hitrosti povezave vašega računalnika
z vašim internet ponudnikom, kvalitete telefonske linije (če gre za modem),
povezave od vašega ponudnika do Arnes
in zasedenosti našega strežnika. Nova programska oprema je dostop precej
pohitrila, vendar smo včasih, npr. dopoldne, kljub temu precej zasedeni.
Če nikakor ne morete priti do željenih strani na našem strežniku, poskusite
pozneje. Načeloma je tudi brskanje po stvarnem kazalu hitrejše od uporabe
iskalnika.
Uvedli smo imenik e-mail naslovov. Dostopen je z
običajne strani
za iskanje tako, da pri vprašanju "Search for" izberete "e-mail adresses".
Svoje podatke lahko vpišete, popravite ali pobrišete s
posebnim obrazcem,
ki je dostopen tudi z običajnega
obrazca submit.
E-mail naslovi nekaterih uporabnikov so že vpisani v imeniku.
Ti so bili zbrani z javno dostopnih virov. Vpisani uporabniki bodo
dobili posebno obvestilo, skupaj z dodeljenim geslom za spreminjanje
podatkov po elektronski pošti.
Veseli bomo pripomb in komentarjev, ki jih pošljite na naslov
webmaster@ijs.si.
Predlagamo, da uporabite kodno tabelo po standardu ISO-8859-2
in ne Windows CP-1250, saj boste s tem omogočili, da bo kar največ
uporabnikov sičnike in šumnike na vaših straneh videlo pravilno.
Več o tem si lahko preberete v dokumentu Rešitev problema slovenskih
šumnikov v HTML dokumentih, ki bolj natančno opisuje tovrstne
tezave. Tam najdete tudi kodne tabele in navodila
za pravilno nastavitev HTTP strežnika.
Veseli nas, da so vam ikone tako všeč, da jih želite vljučiti v
vašo prestavitev. Vendar, risbe Tomaža Lavriča, ki tvorijo grafično opremo
našega strežnika, so avtorska dela in zato zaščitena v skladu z zakonom o
avtorskih pravicah; to označujemo tudi z znakom (c) na prvi
strani. Te risbe in grafike uporabljamo na osnovi posebne pogodbe z
avtorjem, ki nam dovoljuje le neprofitno uporabo na našem strežniku.
Kakšno od ikon lahko izjemoma uporabite, če je opremljena s povezavo na stran
http://ijs.muzej.si/slo/.
Priporočamo uporabo ene izmed ikon:
ali
Copyright (c) Mat'Kurja